Intenson Bio orgaaniline spiruliina pulber 100g

Tootekood: 1135 Kaubamärk: Intenson Ühik: tk

Bio Spruliina sisaldab rohkesti rauda ja B12 ja B2 vitamiine. Spiruliina aitab taastada ja tugevdada imuunsust, parandada vereloomet ja aitab üldise kurnatuse vastu.
Spiruliina sisaldab 4x rohkem valku, kui liha, seetõttu on eriti oluline taimetoidulistele.

5,99 € 59,90 €/Kg

Spiruliinat on inimorganismil väga kerge seedida ning seda toodetakse toidulisandina mitmel kujul: rohelise peene pulbrina, tablettide või kapslitena. Spiruliinal on äärmiselt suur valgusisaldus, suurem kui enamikul teistel taimsetel valguallikatel – kuivatatud spiruliina taimest moodustavad ligikaudu 60% erinevad valgud.[5] Lisaks sisaldab spiruliina ka kõiki organismile asendamatuid aminohappeid. Umbes 7% spiruliinast moodustavad mitmed kasulikud rasvad ning lisaks leidub selles B-rühma vitamiine (B1, B2, B3, B6, B9), C-vitamiini ning rasvlahustuvaid D-, A- ja E-vitamiini.[1]

100 grammis kuivatatud spiruliina taimes on 290 kilokalorit ning lisaks suurele valgusisaldusele ka mitmeid esmatähtsaid vitamiine, eelkõige B-vitamiine (v.a B12-vitamiin) ja mineraalaineid nagu raud ja mangaan.[5]

Kasulikkus tervisele

Spiruliina kõrge toiteväärtus tugevdab organismi immuunsüsteemi ja suurendab seeläbi vastupanuvõimet nakkushaigustele. Lisaks sellele on kindlaks tehtud ka mõned kaasasündinud ja pärilikud haigused ning tervislikud seisundid, mida spiruliina regulaarne tarbimine vähendada aitab. Spirulina kasulikud omadused organismile avalduvad ainult selle suukaudsel tarbimisel.[6]

Teaduslikult tõestatud näiteid spiruliina kasulikust mõjust tervisele:

  • allergiad – 2 grammi spirulina suukaudne tarbimine igapäevaselt 6 kuu jooksul leevendab täiskasvanutel allergilisi reaktsioone;
  • diabeet – 1 grammi spirulina suukaudne tarbimine igapäevaselt 2 korda 2 kuu jooksul alandab veresuhkru taset;
  • treeningusooritus – uuringud on tõestanud, et mehed suudavad joosta pikemaid vahemaid enne väsimuse tundmist, kui nad on 4 nädala jooksul tarvitanud igapäevaselt suukaudselt 6 grammi spiruliinat;
  • menopausi sümptomid – 1,6 grammi spiruliina igapäevane suukaudne tarbimine 8 kuu jooksul vähendab ärevust ja depressiooni menopausi läbivatel naistel.[6]

Lisaks vajab märkimist, et spiruliinas on ka ohtralt hea imenduvusega rauda, tehes sellest suurepärase aneemiat ennetava toidu. Võrreldes piimaga on spiruliinas kaltsiumit 26 korda rohkem, mis teeb sellest ka äärmiselt hea toetaja luude ja hammaste tervisele. Klorofüll, millele viitab ka pulbri või tablettide erkroheline värvus, aitab kehast mürke väljutada. Spirulina toetab tervisliku mikrofloora arenemist soolestikus ning sel moel aitab ka pärmseene infektsiooni kontrolli all hoida.[1]

Puhas, mittesaastunud spiruliina on hea vahend arseenimürgistuse raviks. Seda on näiteks ära kasutatud Bangladeshis, kus suur osa joogivett on arseeniga saastunud. Spiirulina on äärmiselt vastupidav keskkonnatingimuste muutustele. Kõrge toiteväärtuse ja hea kohanemisvõime tõttu on spirulinal potentsiaal päästa inimesed näljahädast.[1]

Allikas: https://et.wikipedia.org/wiki/Spirulina
 

Koostisosad: 100% bioloogiliselt puhas Spruliina (Arthrospira platensis). Ei sisalda säilitusaineid.

 

Toiteväärtus 100 g kohta:
Energia väärtus 1598 KJ / 382 kcal
Rasv 5,7g
sh küllastunud rasvhapped 0g
Süsivesikud 12g
sh suhkur 0g
kiudained 6,9g
valk 69 g
sool 0,01 g
E-vitamiin 8,0 mg (66% *)
B1-vitamiin 2,7 mg (245% *)
B2-vitamiin 3,4 mg (242% *)
B3-vitamiin 86 mg (540% *)
kaalium 2400 mg (120% *)
kaltsium 980 mg (122%)
fosfor 510 mg (36% *)
magneesium 780 mg (207% *)
rauda 500 mg (3566% *)
seleen 57 mikrogrammi (103% *)
klorofüll 1,03%
Linoleenhape 810 mg
*keskmise täiskasvanu päevasest võrdluskogusest

Kasutamine: sega 1 teelusikas piima, jogurti, mahla või sooja veega ning joo 30 minutit enne sööki. Võib lisada ka krõbinatele, müslile, smuutile, salatisse. Soovitav on tarbida 1-2 teelusikat päevas.

Säilitamine: kinnises pakendis, jahedas, kuivas ja pimedas kohas.
Päritolumaa: Hiina
 

weight 0.1