KFD B-Complex 60tbl

Tootekood: 219 Kaubamärk: KFD Nutrition
12,90 € 10,32 €
KFD B-vitamiini kompleks sisaldab 11 erinevat kõrge kvaliteediga B vitamiini.

KFD B-kompleks vitamiinid sisaldavad parimaid B-vitamiine nagu
cyanocobalamin/tsüanokobalamiin (vitamin B12). Vitamiin B12 (tsüanokobalamiin) osaleb rasvhapete ainevahetuses närvikoes ja hädavajalik rakkude kasvuks ning paljunemiseks. Ja pyridoxine hydrochloride/püridoksiinvesinikkloriid (vitamin B6). Vitamiin B6 (püridoksiinvesinikkloriid) osaleb aminohapete ainevahetuses närvikoes ja
mõjutab mitmete teadaolevate mediaatorite, nt dopamiini, adrenaliini ja noradrenaliini biosüteesi. Ning palju teisi hoolikalt valitud vitamiini vorme, mida soovitavad arstid ja toitumisnõustajad.

Pakendis: 60

Koliin (B-4 vitamiin)
Vitamiin B4 ehk koliin on veeslahustuv vitamiin. Bioloogiliselt on tähtsaim fosfokoliin, mis on oluline mitmetes sünteesides, näiteks letsitiini ja metioniini anabolismis.
Koliin on vajalik mitmete fosfolipiidide sünteesiks, näiteks letsitiini ja neuromediaator atsetüülkoliini normaalseks tekkeks. Inimorganismis on koliini kasutusalade valdkond lai – närviimpulsi ülekandes, müeliini ehituses, lipiidide ja kolesterooli metabolismis.

Defitsiidist tulenevad probleemid

Defitsiiti üldiselt ei teki, sest antud vitamiini saadakse piisavalt toiduga, seedekulgla mikrofloora toodanguga ning organismis toimuvast sünteesist.
  •     Rasva ladestumine maksas
  •     Hemorraagia
  •     Vererõhu tõus
  •     Ateroskleroosi süvenemine
Oluline on antud vitamiini manustada koos foolhappe, vitamiin B12, tiamiini, A-vitamiini, riboflaviini ja  inositooliga.

Inositool, ehk B-8 vitamiin
B8-vitamiini on vaja karbohüdraatide, rasvade ja proteiinide metabolismiks, et toota glükoosi. Seega on ta kaasatud rakkude poolsel glükoosi omastamisel ja kasutamisel. Inositoolil on oluline osa immuunsüsteemi korrashoidmisel, et kaitsta keha nakkuste eest. Ta on oluline inimkeha normaalseks kasvuks ja elushoidmiseks, samas ka närvisüsteemi funktsioneerimiseks.

B8-vitamiin on oluline biomembraanides ja muudes struktuurides olevate fosfolipiidide (fosfatidüülinositoolid) sünteesil. Inositoolfosfaadid on tähtsad sekundaarsed vahendajad signaaliülekandes. Inositoolil on ka oluline roll juuste, luukoe ja seedetrakti limaskesta normaalse arengu tagamisel ja kolesterooli metabolismi reguleerimisel.

Defitsiidist tulenevad probleemid
  •     Nahahaigused
  •     Vähenenud DNA (Desoksüribonukleiinhape) ja RNA (Ribonukleiinhape) tootmine
  •     Mittepiisav glükoosi süntees seeditud toidust
  •     Hormoonide vähenenud talitlus
  •     Pärmseene Candida albicansi algus
  •     Iiveldus ja/või oksendamine
  •     Musklivalu ja/või nõrkus,
  •     Depressioon, jt

P-aminobensoehape ehk PABA on orgaaniline bioaktiivne ühend, aminohape ja mikrotoitaine ning ravimpreparaat. PABAt liigitatakse erinevalt nii asendamatu vitamiinilaadse biomolekuli kui ka vesilahustuva vitamiini ja antioksüdandi ning koensüümina. P-aminobensoehape on mikrokogustes igapäevaselt vajalik osade organismide paljude bioloogiliste protsesside normaalseks toimimiseks.

PABA täielik puudumine (ka bioaktiivsuse minetanuna) toidus või kestev vaegus võib organismile kahjulik ning koguni ohtlik olla, põhjustades haiguslikke seisundeid.

Biofunktsioonid
PABA on foolhappe ehitusüksus, st et ta on hädavajalik vitamiin, mis muundatakse soole mikrofloora elutegevuse käigus foolhappeks.

On vajalik:
  •     erütrotsüütide normaalseks arenguks
  •     naha ja juuste normaalseks pigmentatsiooniks
  •     aitab pantoteenhappe omastamisel
  •     osaleb bioloogilises katalüüsis koensüümina.

PABA omab teatud kaitsefaktorit UV-B kiirguse suhtes (seetõttu kasutatakse mitmete salvide koostises).

Defitsiit

Defitsiidi tunnused:
  •     üldine väsimus
  •     ärritatavus
  •     sagedased peavalud
  •     depressioon
  •     soole mikrofloora arenguhäired
  •     kõhukinnisus
  •     pigmentatsioonihäired
  •     naha ning juuste enneaegse vananemise ilmingud.

Niatsiin eh B-3 vitamiin

Niatsiin osaleb süsivesikute, lipiidide ja aminohapete lagundamisel. Samuti on tal oluline roll hingamisahela ensüümide töös ning ka närvikoe ja naha talitluses.

Niatsiini on vaja:
  •     rasvade ja süsivesikute ainevahetuseks ning valkude sünteesiks,
  •     närvisüsteemi ja lihaste talitluseks
  •     naha, keele ning seedeelundkonna kudede õigeks moodustumiseks ja säilimiseks ning naha armkoe parandamiseks,
  •     kolesterooliringluse parandamiseks ja kolesterooli ning triglütseriidide taseme langetamiseks veres,
  •     rakuhingamise protsessides osalemiseks,
  •     pellagra tekkimise ära hoidmiseks.

Niatsiini puuduse tunnused võivad olla nahakahjustused, kõhulahtisus ja seedehäired ning üldine väsimus. Pikaajalisel niatsiini puudujäägil võib tekkida pellagra (tõlkes „kare nahk”). Tavalise ja mitmekesise segatoidu piisaval tarbimisel niatsiini puudujääki ei teki.

Soovituslik päevane tarbimiskogus 15–18 mg-ekv sisaldub keskmiselt:
  •     90 g maapähklites,
  •     100 g kuumtöödeldud maksas,
  •     100 g tuunikalakonservis või kuumtöödeldud linnulihas,
  •     260 g kamajahus,
  •     300 g juustus,
  •     350 g teraleivas,
  •     550 g (10 tk) keedetud munas.

Vitamiinpreparaatide tarvitamine

Lisamanustamine on põhjendatud seedetrakti krooniliste põletikuliste haiguste korral, teraviljade kestval ja ülekaalukal tarvitamisel ja sportlastel.

Ravi lisakomponendina kasutatakse niatsiini alkoholismi, stressi, seedehäirete, dermatiitide, akne, tuberkuloosi, artriidi, hüperlipideemia, hüpertoonia, ateroskleroosi, konjunktiviitide, multiipelskleroosi, neuriitide, peavalude, peapöörituste, parkinsonismi, epilepsia ja hüpoglükeemia korral.

Vitamiini tuleks tarvitada koos tiamiini ja riboflaviiniga.


Riboflaviin ehk B2-vitamiin

B2-vitamiin on kergesti omastuv vitamiin, mis omab võtmerolli inimese tervise tagamisel.

B2-vitamiini on vaja:
  •     rasvade ja süsivesikute normaalse ainevahetuse tagamiseks,
  •     närvisüsteemi, lihaste ning südamelihase talitluseks,
  •     nägemisprotsessis, silmade väsimise vähendamiseks ja normaalse nägemise tagamiseks,
  •     terve naha, limaskestade, tervete küünte ja juuste tagamiseks,
  •     antikehade moodustumiseks

Kuigi B2-vitamiini puuduse ainevahetuslikud mõjud on tugevad, tekib selgeid kliinilisi sümptomeid väga vähe. Nende hulka kuuluvad erinevad nahamuutused. Puuduse üsna levinud tunnusteks on lõhenenud suunurgad. Rasket riboflaviinipuudust on seostatud raua seisundi halvenemise, aneemia ja vaimsete häiretega. Ainult B2-vitamiini defitsiiti harilikult ei esine. Tüüpiliselt ilmneb selle puudus koos muude toitainete puudusega. Toidus sisalduva B2-vitamiini hulk on reeglina väike, nii et vajamineva koguse saamiseks toidust tuleb toituda hästi mitmekesiselt ning eelistada rafineerimata toiduaineid.

Parimateks B2-vitamiini allikateks on maks, pärm, mandlid, muna, lehtkapsas, juust, spinat, leib, brokoli, kuivatatud aprikoosid-ploomid, räim, avokaado, sealiha, kaunviljad, kalkun, pähklid, seemned.

Milleks on vaja B2-vitamiini?

Organismis leidub B2-vitamiini peamiselt koensüümide koostises. B2-vitamiin ehk riboflaviin osaleb ainevahetusprotsessides põhitoitainete lagundamisel ja kasutamisel, samuti ravimite ja mürkainete ainevahetuses. Riboflaviin toimib antioksüdandina, aidates kaitsta organismi vabade radikaalide kahjuliku mõju eest. B2 on vaja vitamiinide B6, niatsiini ja folaatide omastamiseks. B-kompleksi vitamiinina on tal oluline roll naha, juuste, silmade ja limaskestade tervise ning närvisüsteemi normaalse töö tagamisel.

Riboflaviin on veeslahustuv vitamiin ja selle varud organismis ei ole suured, mistõttu on oluline tagada regulaarne organismi varustamine B2-ga.

Mida toob kaasa B2-vitamiini puudus?

B2-vitamiini puudus esineb reeglina koos teiste veeslahustuvate vitamiinide defitsiidiga. Puuduse tunnusteks on väsimus, aeglustunud kasv, seedeprobleemid, lõhenenud suunurgad, paistes ja punetav keel, punetav ja valulik kurk, kergesti väsivad, sügelevad ja põletikulised silmad, tundlikkus päikesevalgusele ning niiske ja kestendav nahapõletik. B2 puudus mõjutab ka raua ainevahetust.

Riboflaviini muundamist koensüümideks pärsib kilpnäärme alatalitus.

Tiamiinil ehk B1-vitamiinil on oluline roll süsivesikute ja osade aminohapete ainevahetuses organismis.

B1-vitamiini on vaja:
  •     rasvade ja süsivesikute normaalse ainevahetuse tagamiseks,
  •     närvisüsteemi, lihaste ning südame normaalseks funktsioneerimiseks,
  •     maomahla normaalseks tekkimiseks.

B1-vitamiini puudust soodustab rafineeritud toiduainete kasutamine, seega kasutage täisteratooteid, sest need sisaldavad antud vitamiini tavatoodetest rohkem. Vitamiini pikemaajaline puudujääk põhjustab haigust nimega beri-beri. Täiskasvanutel hõlmavad selle sümptomid perifeerse närvisüsteemi ja südame talitlushäireid. Puuduse varaste sümptomite hulka võivad kuuluda anoreksia, kaalulangus, vaimsed muutused ja lihasnõrkus. Alkohoolikutel võivad tekkida seisundid nimega Wernicke entsefalopaatia ja Korsakovi psühhoos, mis on tugevasti seotud tiamiini puuduliku tarbimise ja/või vaegimendumisega. Lastel ilmnevad sümptomid kiiremini, on üldiselt raskemad ja võivad viia südamepuudulikkuseni.

Parimateks B1-vitamiini allikateks on seemned, pähklid, nisuidud, pärm, sealiha, kaerahelbed, täisterapasta, leib, maapirn, astelpajumarjad, maks, kanafilee, täisterariis, lõhe, kaunviljad, kama, muna.

Vitamiinpreparaatide tarvitamine

Lisavajadus sõltub ka kulutatud kaloritest ehk tuleb tarvitada umbes 0,5 mg tiamiini iga kulutatud 1000 kcal kohta. Sportlased, kes peavad süsivesikuterikast dieeti, võivad vajada lisaks tiamiini, et muundada suurt hulka söödud süsivesikuid.

Vitamiin B5 ehk pantoteenhape on veeslahustuv vitamiin. Pantoteenhappest sünteesitakse organismis koensüüm A, mis on süsivesikute, aminohapete, lipiidide ja nukleiinhapete metabolismi ensüümide töös kesksel kohal.

Vitamiin B5 osaleb ka ravimite detoksikatsioonis.

Defitsiidist tulenevad probleemid
  •     Nõrkus
  •     Oksendamine
  •     Väsimus
  •     Dermatiidid
  •     Juuste depigmenteerumine
  •     Jalgade põletustunne
  •     Pellagra-taolised sümptomid
  •     Võimalikud on ka sisesekretoorsete näärmete funktsiooni häirumine

Tuleb meeles pidada, et pantoteenhappe defitsiiti on väga raske kindlaks teha, sest tiamiini, riboflaviini, foolhappe ja vitamiin B6-e defitsiidi sümptomid maskeerivad pantoteenhappe omi.

B6 on tavamõiste püridoksiini, püridoksaali ja püridoksamiini kohta. B6-vitamiinil on meie kehas palju tähtsaid ülesandeid, kuid üheks olulisemaks võib pidada selle tuge südame-veresoonkonnahaiguste ennetamisel.

B6-vitamiini on vaja:
  •     aminohapete normaalse ainevahetuse tagamiseks (sh valkude lõhustamine ja kasutamine),
  •     süsivesikute, rasvade ainevahetuse tagamiseks,
  •     paljude bioaktiivsete ühendite (nt serotoniin) tekkeks organismis,
  •     erütrotsüütide valmimise protsessiks
  •     tsentraalse närvisüsteemi normaalseks funktsioneerimiseks,
  •     B12-vitamiini ja magneesiumi täielikuks imendumiseks,
  •     soolhappe tootmiseks

Kuna B6-vitamiin osaleb valkude ainevahetuses, siis selle vajadus suureneb koos tarbitud valgukoguse suurenemisega, nt sportlastel. Toiduga saadava B6-vitamiini puudulikkust esineb harva ja tavaliselt on see kombinatsioonis teiste B-grupi vitamiinide puudusega. Imikutel ja lastel ilmnenud kliiniliste sümptomite hulka kuuluvad epilepsialaadsed krambid, kehakaalu langus, seedetrakti probleemid ja mikrotsütaarne aneemia.

Parimateks B6-vitamiini allikateks on maks, pähklid, linnuliha, kala, pärm, avokaado, brokoli, paprika, banaan, sea- ja veiseliha, leib, seemned, munakollane, kaunviljad.

Foolhape ehk vitamiin B9 on organismi arenguks äärmiselt oluline toitaine, mida inimkeha vajab alates looteeast kuni kõrge vanuseni. Kuna tegemist on rakkude kiireks kasvatamiseks ülitähtsa vitamiiniga, siis on see eriti oluline rasedatele ja väikelastele. Foolhape mängib olulist rolli organismi kasvuprotsessis ja uute rakkude ehituses. Lisaks sellele vajab inimkeha foolhapet ka närvisüsteemi normaalseks toimimiseks, punaste vereliblede moodustamiseks, vere kolesteroolitaseme alandamiseks, maksa töö turgutamiseks ja valkude, rasvade ning süsivesikute ainevahetuseks. Toitumisnõustajad soovitavad toidust saadavatele foolhappe kogustele erilist tähelepanu pöörata just pingelistel eluperioodidel, mil stressitase organismis kasvab ja toitumisharjumused halvenevad.

Defitsiidi tunnused:
  •     ärrituvus
  •     kõhulahtisus
  •     mälu nõrgenemine
  •     kasvupeetus
  •     suunurkade haavandid
  •     keelepõletik
  •     suur-punalible aneemia

Kestev foolhappedefitsiit põhjustab ka homotsüsteinuuriat.

Biotiin ehk vitamiin H ehk vitamiin B7
Biotiin on liitensüümide koensüüm. Biotiinsed ensüümid on olulised rasvhapete sünteesis ja süsivesikute resünteesis – glükoneogeneesis. Teda vajatakse ka aminohapete katabolismis.

Defitsiidist tulenevad probleemid
  •     Isutus
  •     Lihaste valulikkus
  •     Kuiv nahk
  •     Unetus
  •     Seborröaline nahk e tugevalt rasune nahk
  •     Langenud hemoglobiini tase

Vitamiinpreparaatide tarvitamine

Võib kasutada ravi lisakomponendina alkoholismi, depressiooni, diabeedi, dermatiitide, ekseemide ja lihasvalude korral.

Uuringud on näidanud biotiini genoomi stabiliseerivat funktsiooni, mis vähendab vähiriski. Näiteks on raseduse I trimestril näidatud väikest biotiini defitsiiti, mis võib olla genoomi ebastabiilsuse tõttu teratogeenne, seetõttu võiks rase võtta iga päev 600 µg biotiini.

Biotiini peaks kasutama koos tiamiini, foolhappe, pantoteenhappe, vitamiin C, püridoksiini, niatsiini, vitamiin E ja vitamiin B12-ga.


B12-vitamiin eh koalamiin on unikaalne, sest see on ainus vitamiin, mis sisaldab mineraalainet, so koobaltit. Vitamiin B12 sünonüümina võib kasutada nimetust kobalamiin.

B12-vitamiini on vaja:
  •     aminohapete normaalseks ainevahetuseks,
  •     erinevate aneemiate ennetamiseks (nt erütrotsüütide valmimise protsessiks koos folaatidega),
  •     närvikoe normaalseks arenemiseks.

B12-vitamiini puuduse tunnused võivad ilmneda alles 5–6 aasta pärast. Puudujääk võib esineda ebapiisava imendumise puhul ja taimetoitlastel.
B12-vitamiini piisav saamine on äärmiselt oluline normaalseks vereloomeks ja neuroloogiliseks talitluseks. Vitamiini puudus toob seljaaju, aju ning optilise ja perifeersete närvide mandumise tõttu kaasa makrotsüütilise, megaloblastilise aneemia ja/või neuroloogilised sümptomid.
 

11 erinevat kõrge kvaliteediga B vitamiini

  • Vitamiin B4 ehk koliin on veeslahustuv vitamiin. Bioloogiliselt on tähtsaim fosfokoliin, mis on oluline mitmetes sünteesides, näiteks letsitiini ja metioniini anabolismis.
    Koliin on vajalik mitmete fosfolipiidide sünteesiks, näiteks letsitiini ja neuromediaator atsetüülkoliini normaalseks tekkeks. Inimorganismis on koliini kasutusalade valdkond lai – närviimpulsi ülekandes, müeliini ehituses, lipiidide ja kolesterooli metabolismis.
  • B8-vitamiini on vaja karbohüdraatide, rasvade ja proteiinide metabolismiks, et toota glükoosi. Seega on ta kaasatud rakkude poolsel glükoosi omastamisel ja kasutamisel. Inositoolil on oluline osa immuunsüsteemi korrashoidmisel, et kaitsta keha nakkuste eest. Ta on oluline inimkeha normaalseks kasvuks ja elushoidmiseks, samas ka närvisüsteemi funktsioneerimiseks.
  • P-aminobensoehape on mikrokogustes igapäevaselt vajalik osade organismide paljude bioloogiliste protsesside normaalseks toimimiseks.
  • Niatsiin osaleb süsivesikute, lipiidide ja aminohapete lagundamisel. Samuti on tal oluline roll hingamisahela ensüümide töös ning ka närvikoe ja naha talitluses.
  • B2-vitamiini on vaja:
  • rasvade ja süsivesikute normaalse ainevahetuse tagamiseks,
  • närvisüsteemi, lihaste ning südamelihase talitluseks
  • nägemisprotsessis, silmade väsimise vähendamiseks ja normaalse nägemise tagamiseks,
  • terve naha, limaskestade, tervete küünte ja juuste tagamiseks,
  • antikehade moodustumiseks
  • B1-vitamiini on vaja:
  • rasvade ja süsivesikute normaalse ainevahetuse tagamiseks,
  • närvisüsteemi, lihaste ning südame normaalseks funktsioneerimiseks,
  • maomahla normaalseks tekkimiseks.
  • Vitamiin B5 ehk Pantoteenhappest sünteesitakse organismis koensüüm A, mis on süsivesikute, aminohapete, lipiidide ja nukleiinhapete metabolismi ensüümide töös kesksel kohal.
  • B6-vitamiini on vaja:
  • aminohapete normaalse ainevahetuse tagamiseks (sh valkude lõhustamine ja kasutamine),
  • süsivesikute, rasvade ainevahetuse tagamiseks,
  • paljude bioaktiivsete ühendite (nt serotoniin) tekkeks organismis
  • erütrotsüütide valmimise protsessiks
  • tsentraalse närvisüsteemi normaalseks funktsioneerimiseks,
  • B12-vitamiini ja magneesiumi täielikuks imendumiseks,
  • soolhappe tootmiseks
  • Foolhape mängib olulist rolli organismi kasvuprotsessis ja uute rakkude ehituses. Lisaks sellele vajab inimkeha foolhapet ka närvisüsteemi normaalseks toimimiseks, punaste vereliblede moodustamiseks, vere kolesteroolitaseme alandamiseks, maksa töö turgutamiseks ja valkude, rasvade ning süsivesikute ainevahetuseks.
  • Biotiinsed ensüümid on olulised rasvhapete sünteesis ja süsivesikute resünteesis – glükoneogeneesis. Teda vajatakse ka aminohapete katabolismis. Aitab kaasa juukse ja küünte kasvule, tugevndamisele.
  • B12-vitamiini on vaja:
  • aminohapete normaalseks ainevahetuseks,
  • erinevate aneemiate ennetamiseks (nt erütrotsüütide valmimise protsessiks koos folaatidega),
  • närvikoe normaalseks arenemiseks.

1tablett sisaldab:

Choline/Koliin     245.60 mg
Inositol/Inositool     250.00 mg
PABA/P-aminobensoehape     100.00 mg
Niacin/Niatsiin     16.00 mg
Riboflavin/Riboflaviin (Vitamin B2)     7.50 mg
Thiamine/Tiamiin (Vitamin B1)     7.50 mg
Pantothenic acid/Pantoteenhape     6.00 mg
Vitamiin B6     1.40 mg
Folic acid/Foolhape     200.00 μg
D-biotin/D-biotiin     75.00 μg
Vitamiin B12     5.00 μg

Koostis: bulking cellulose, bitartrate, choline (choline), inositol, PABA (p-aminobenzoic acid), niacin, riboflavin, thiamin hydrochloride (thiamin), anti-caking agent: magnesium salts of fatty acids, calcium D-pantothenate (pantothenic acid), cyanocobalamin (vitamin B12), anti-caking agent silicon dioxide, pyridoxine hydrochloride (vitamin B6), glazing agents: hydroxypropylmethylcellulose and polyethylene glycol, folic acid (folic acid), D-biotin (biotin)